Kas gali tvarkyti MB buhalterinę apskaitą?

Mažosios bendrijos apskaitą gali tvarkyti:

  1. Pagal darbo sutartį samdomas vyr. buhalteris
  2. Apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba savarankiškai dirbantis asmuo
  3. Mažosios bendrijos narys

Kiekvienas variantas turi savų privalumų. Samdomas buhalteris aktyviau dalyvauja įmonės gyvenime, esant reikalui, apskaičiuoja įmonės vadybai reikalingus rodiklius (net tik rengia valstybės institucijom reikalingas finansines ataskaitas ir mokesčių deklaracijas). Tačiau buhalterį samdyti verta tik ūgtelėjusiai mažajai bendrijai, kuri gali buhalteriui duoti darbo bent pusei etato. Pradedančiųjų MB nariai paprastai svarsto du variantus – tvarkyti apskaitą patiems ar naudotis apskaitos įmonės arba laisvai samdomo buhalterio paslaugomis. Nenorintys gaišti laiko gilinantis į teisės aktus, mokesčių tarifus ir deklaracijų pildymo instrukcijas, naudojasi apskaitos įmonės arba laisvai samdomo buhalterio paslaugomis. Šis pasirinkimas sumažina riziką nukentėti dėl apskaitoje įveltos klaidos, nes visos apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ir laisvai samdomi buhalteriai privalomai draudžiasi civilinės atsakomybės draudimu – MB gavus baudą dėl klaidos tvarkant apskaitą, nuostolius padengs draudimo bendrovė.  MB nariai, norintys sutaupyti ir visada po ranka turėti įmonės finansinius duomenis, apskaitą tvarko patys. Tai nėra labai sudėtinga – galima naudotis nemokama apskaitos programa, pasiskaityti specialios MB apskaitai skirtos literatūros, konsultuotis VMI ir Sodros informacijos centruose. LR Buhalterinės apskaitos įstatyme nurodyta, kad įmonės vadovas negali tvarkyti įmonės apskaitos, todėl MB nariams kartais kyla klausimas – ar gali MB vadovas tvarkyti MB apskaitą. Buhalterinės apskaitos įstatyme numatyta išimtis mažosioms bendrijoms – MB vadovas, kuris yra MB narys, gali tvarkyti MB apskaitą, t.y. tas pats asmuo gali būti MB narys, direktorius ir buhalteris. Jei MB vadovas nėra MB narys, jis MB apskaitos tvarkyti negali.