Kas gali tvarkyti MB buhalterinę apskaitą?

Mažosios bendrijos apskaitą gali tvarkyti:

  1. Pagal darbo sutartį samdomas vyr. buhalteris
  2. Apskaitos paslaugas teikianti įmonė arba savarankiškai dirbantis asmuo
  3. Mažosios bendrijos narys

Kiekvienas variantas turi savų privalumų. Samdomas buhalteris aktyviau dalyvauja įmonės gyvenime, esant reikalui, apskaičiuoja įmonės vadybai reikalingus rodiklius (net tik rengia valstybės institucijom reikalingas finansines ataskaitas ir mokesčių deklaracijas). Tačiau buhalterį samdyti verta tik ūgtelėjusiai mažajai bendrijai, kuri gali buhalteriui duoti darbo bent pusei etato. Pradedančiųjų MB nariai paprastai svarsto du variantus – tvarkyti apskaitą patiems ar naudotis apskaitos įmonės arba laisvai samdomo buhalterio paslaugomis. Nenorintys gaišti laiko gilinantis į teisės aktus, mokesčių tarifus ir deklaracijų pildymo instrukcijas, naudojasi apskaitos įmonės arba laisvai samdomo buhalterio paslaugomis. MB nariai, turintys buhalterinį išsilavinimą, norintys sutaupyti ir visada po ranka turėti įmonės finansinius duomenis, apskaitą tvarko patys. Noriu atkreipti dėmesį, kad MB apskaita yra tvarkoma kaip įmonės (ne kaip individualios veiklos), reikia rengti metines finansines ataskaitas – balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą. Tam reikia buhalterinės apskaitos žinių, kurios įgyjamos mokymo įstaigose arba buhalterinės apskaitos kursuose. Jeigu neturite buhalterio darbo patirties arba nesate išklausęs buhalterinės apskaitos kurso, patiems susitvarkyti MB apskaitą nepavyks.